آذر ۲۴، ۱۳۹۰

ترانه‌‌های درخواستی موقع خواب



خیلی‌ وقتا من رادین رو روی پام میخوابونم. شیشه شیرش‌و میگیره دستش و من براش شعر می‌خونم. از وقتی‌ که نوزاد بود براش یه آهنگ لالایی ساخته بودم. شعر و آهنگش از خودم بود :) در کنارش همیشه آهنگ زیبای "می‌خوام برم کوه" رو براش می‌خوندم. همیشه هم به جای "لیلی‌" میگم رادین. رادین جان تفنگ من کوو؟ ... ما تو فارسی آهنگهای لالایی شاد نداریم. شعر‌ها خیلی‌ غمگینن. لالا لالا گل پونه بابات حالا تو زندونه(؟) یک چیزایی تو همین مایه‌هاست خلاصه! می‌خوام برم کوه هم تم ملایم خواب آور لالایی‌ها رو داره، و هم اینکه شعرش پر است از آهو و کوه و کبوتر و این حرفا. رادین که ۱۹ ماهه شد، یک شب دیدم که داره با من این آهنگ رو می‌خونه ... حسی است که یا تجربه کرده‌اید یا باید تجربه کنید تا بدونین که من چه حالی‌ داشتم. هنوز هم مینویسم چشمام از خوشحالی‌ اشک الود می‌شه :) برای ما مهاجر ها، این حس یک معنای عمیق تری هم داره که خودش یک داستان جداست.

خلاصه، براش "یه روزی آقا خرگوشه" رو می‌خونم. یکی‌ دو ماه پیش همش میگفت more یعنی‌ بازم بخون. و من گاهی‌ این شعر رو ۲۰ بار می‌خوندم. خوبه یکی‌ از صدای آدم خوشش بیاد و بگه more! اینجوری میتونی‌ ۲۰ بار آقا خرگوشه رو با احساس بخونی‌ :) بعدش براش آهنگ "هادی و هدا" رو می‌خوندم. خلاصه تا "old macdonald" و "abcd". این آخری رو خودش تو مدرسه یاد گرفته. میگه "acd"

حالا نزدیکه ۲۰ ماهه بشه. الان دیگه ترانه‌‌های درخواستی موقع خواب به این صورت اجرا می‌شه:

-من شروع می‌کنم به خوندن می‌خوام برم کوه

-رادین: all done!

-سکوت

-مامان! acd!

- a b c d e f g

-all done! عروسکا!

- عروسکا عروسکا کجایین کجایین مادر بزرگ ...

-all done! alllll donnnne! آهو!

- می‌خوام برم کوه ..شکا...

-all done! خرگوشه!

- یه روزی آقا خرگوش ...

- ...

- ....






۱ نظر:

  1. الهی من دلم براش یه ذره شد. تو هم که تو دل بردن استادی :) خیلی جالب بود واسه مهدی هم خوندیم. این پسر چی ههههسسستتتتتتت :) مرسی از این پست.

    پاسخحذف