آذر ۱۴، ۱۳۹۲

ناز گریه

پسر کوچولو وقتی‌ که شیر می‌خواد یه جور گریه میکنه، وقتی‌ که جاش خیسه یه جور دیگه. وقتی‌ که آروغ داره یه جور گریه میکنه و وقتی‌ که پوپ داره یه جور دیگه. وقتی‌ که حوصلش سر رفته یه جور گریه میکنه و وقتی‌ که دل پیچه داره یه جور دیگه. اما من عاشق اون گریه قبل از خوابشم. حتا اگر چند ثانیه به خواب رفتنش مونده باشه نمی‌خوابه و یک جوری گریه میکنه که یعنی‌ بیا منو بغل کن. یه وقتایی دستم بنده خوابش میبره همونجوری اما چند دقیقه بعدش دوباره گریه رو شروع میکنه. یعنی‌ تا بغلش نکنم خوابش عمیق نمی‌شه ولی‌ به محض اینکه بغلش می‌کنم و تو بغلم جاش گرم می‌شه با خیال راحت می‌خوابه. من اسم این گریه آخر رو گذاشتم ناز گریه. این چه جور حس  قوی‌ایه که نوزادا دارن؟ ‌ کاش من هم به همین واضحی میدونستم چی‌ از زندگی‌ می‌خوام! 

۳ نظر:

  1. I know this is asking too much, but I (and many others I guess)would love to listen to these different kind of crying. When he is crying, it would be brutal to go after your digital recorder rather than looking after him. However, if the recorder is running for a day, you can captures these early distinctive communications. It would be one of a kind.

    پاسخحذف
  2. سلام
    این پست وبلاگ شما در "لینک‌زن" بازنشر داده شد
    باتشکر
    لینک زن
    http://linkzan.ir/archives/20620

    پاسخحذف
  3. ناشناس: اگر مطمئن بودم که این کار به درد تحقیقی چیزی می‌خوره این کارو می‌کردم. اما تقریبا مطمئنم که این کار قبلان انجام شده، چونکه از مشخصات دو ماهگی نوزاد این است که نوزاد میتونه با گریه‌های مختلف نیاز‌های مختلف خودش رو بیان کنه.

    ضمنا اینکه این گریه‌های مختلف، ترکیبی‌ است از صدای گریه و حرکات دست و پا. تمام این‌ها با هم تا حدی به مادر میفهمونه که بچه چی‌ می‌خواد. من اگر فرصت می‌کردم و بلد بودم این فیلم‌ها رو ادیت کنم حتما این کارو می‌کردم واسهٔ دلم خودم هم که شده :)

    نکتهٔ دیگر اینه که هر چند وقت یک بار مدل این گریه‌ها عوض می‌شه. نوزاد ۳ ماهه به مراتب از یه نوزاد ۲ ماهه پیشرفته تر هست و کارای بیشتری بلده! :)

    پاسخحذف